Thursday, September 21, 2006

Om Nemo te vind

Om Nemo te vind.
Toe Nemo se DVD uitkom staan ek voor in die ry. Ek ken die storie al agterkantvorentoe en voorkantagtertoe. Agterstevoor, ondestebo en sydelings. In die huis lyk dit soos Nemo-rif. Nemo plakkers, ‘n Nemo bal, Nemo hemde en Nemo speelgoed. Anien, die kleuter in die huis, is al wat nog die fliek gesien het. En ek kan nie wag om ook te sien nie. Toe die winkel oopmaak is ek daar : om Nemo te vind! (Finding Nemo!)
Benno, die tweejarige in die huis ken ook al vir “Mienou”. In elke winkelsentrum laat hy luidkeels weet: “Daar’s Mienou!” En dring aan daarop om dit te “hê”. Nou!. Al is dit die plakkaat wat adverteer.
Hoekom Nemo? Dit vind ek uit met die lees van die boek en die film. Dis ‘n wonderlike storie. Een wat kinders en groot kinders oor die wêreld aangegryp het. Oor Marlin wat sy seun gaan soek. Die oorversigtige Marlin. Toe Nemo “ontvoer” word na die tandarts se visbak moet hy sy vrese oorkom. En sy reisgenoot is nie dom nie, sy’s onnosel. Dubbel onnosele Dory. Maar Marlin moet uithou. Het ons nie almal maar soms koddige medereisigers nie!
Marlin se inspirasie vir sy reis is Nemo. Elkeen van ons het inspirasies vir die lewensreis. Drome, vriende, familie, ideale – dinge wat maak dat ons die grense van die gees en verstand strek om iets te verwesenlik. Inspirasie is die merkwaardigste ding!
Inspirasie laat ons meer doen as wat moontlik geblyk het, Inspirasie maak dat ons nie lewens van stille desperaatheid leef nie, maar lewens van wonderlike ontdekking. (Jammer vir die Amerikaanse digter).
Maar wat werklike inspirasie, nastreef en leef van drome doen is om van ons meer te maak as wat ons was voordat ons die reis aangepak het. Ons soek nie na geluk en drome nie, ons is besig om dit te kry – dis mos immers Finding Nemo, nie Searching for Nemo nie. Die implikasie is dat die reis belangrik is, die soeke, die strewe, die lewe. Die LEWE.
Soek jy geluk of vind jy dit. Dis alles woorde, maar onthou die taal wat jy praat is jou dade se kompas. Vandag wil ek nie weet wat jy soek nie, ek wil weet wat jy vind. Ek het Nemo gevind. Die storie. Die dvd. Die reis. In my hart. Hou op soek. Maak vind ‘n werkwoord. Ons is lank nie meer soekers na geluk nie, maar vinders van geluk. En nou is Shrek 2 hier. Nog ‘n reis. Nog ‘n wonderlike storie. Nou moet ek die roomys gaan koop. Benno soek dit. NOU!

No comments: