Friday, December 16, 2011

'n Nuwe Muilband vir die media?


Ek sal nooit vergeet hoe die lig eensklaps vir my opgegaan het nie. Ek was pas klaar met skool – en ja, een van die Boetman-generasie wat my militêre diensplig moes gaan doen. Ek het leer dril, pantserkarre bestuur, patserkarre beman en om ‘n groep pantserkarre te beheer. Daar was bedreigings op die grense en ek sou as dapper agtienjarige my familie, volk en vaderland gaan verdedig.
En toe, geleidelik begin dinge deursypel. Eers was daar die Vrye Weekblad koerant. In die Vrye Weekblad het ek week na week verneem van onbekende werklikhede wat binne my land plaasgevind het. Op regeringsvlak is baie van die dinge ontken. Tog, soos die tyd verbygegaan het, het sangers soos Johannes Kerkorrel en andere ons studente aangegryp met hulle “radikale” uitdaging van die destydse Nasionale Party regering.
Hoewel die gesprekke om die kaggelvure, kampvure en studentekuiervure al meer liberaal geraak het, was die eerste tekens van die regering se valse voorwendsels seker die duidelikste toe die pers gemuilband is. Daar was die keer toe PW Botha die SAUK geskakel het om ‘n insetsel uit die nuus te kry. Al meer koerante het leë spasies vertoon waar artikels moes wees. Dit was die draaipunt van ons land na ‘n nuwe demokrasie. Jy sien, toe was dit duidelik vir almal dat die regering met verkeerde dinge besig was! Waarom iets wegsteek?
En so het die nuwe demokrasie gelei tot nuwe geleenthede, nuwe wonderlike verhale en nuwe leiers. Ongelukkig ook vir nuwe korruptes, nuwe skarminkels, nuwe tenderpreneurs en nuwe soustreinpassassiers, maar die ergste – nuwe magsbeheptes met duister agendas.
En weer was Suid-Afrikaanse burgers geskok oor wat werklik besig was om te gebeur. Weer was die bewyse onomstootlik: Wanneer ‘n regering die media begin muilband is dit nie meer in die beste belang van landsburgers of demokrasie nie.
Vir jare het alle Suid-Afrikaners oor alle kleurgrense heen geveg teen die euwels van onderdrukking. Om die media te muilband is diefstal van ons reg om vry te wees. Geen Suid-Afrikaner kan dit toelaat nie. Die ANC se besluitneming oor mediavryheid is ‘n skrikwekkende herinnering aan ‘n tyd wat nooit moes gewees het nie. ‘n Tyd van leuns en verborge dade.
Ons is dit aan ons kinders en hulle kinders verskuldig dat hierdie wonderlike land aan die Suidpunt van Afrika nie deur magsbeheptes in trurat geplaas word nie.
Ons kan dit net nie bekostig nie!

No comments: